أخبار عاجلة

مرتضى يرد: «حسام وإبراهيم عيال صايعة وخلوا بورسعيد خراب» (فيديو)

مرتضى يرد: «حسام وإبراهيم عيال صايعة وخلوا بورسعيد خراب» (فيديو) مرتضى يرد: «حسام وإبراهيم عيال صايعة وخلوا بورسعيد خراب» (فيديو)

التحرير

رد ، رئيس نادي ، على هجوم إبراهيم حسن، مدير الكرة النادي المصري، عليه، قائلًا: «دي عيال صايعة، ما سابوش حد ما اتخانقوش معاه وخاطفين بورسعيد، وخلوها خراب».

وأضاف مرتضى، خلال نصريحاته أمس الثلاثاء لقناة "القاهرة والناس"، «من ساعة ما راحوا سقط 72 شهيد من جمهور الأهلي، و48 مواطن بورسعيدي، وهما اللي عملوا المصايب دي كلها».

وتابع رئيس القلعة البيضاء، «مشكلة حسام حسن إني باركتلوا على العروسة الجديدة بتاعة اسكندرية، لكن أنا مش هرد على عيال قليلة الأدب، وإبراهيم حسن جرب ييجي عندي البيت واتضرب».

وشن إبراهيم حسن هجومًا شرسًا على مرتضى، مساء الاثنين، ردًا على هجوم الأخير عليه وشقيقه، وقال «حسن»، خلال مداخلة هاتفية، بقناة «الحدث اليوم»، «هذا الشخص ماينفعش يتقال اسمه لإنه عيل مالوش لازمة، وبيحب يهزأ نفسه»، وأضاف، «ده واحد عمال يتهزأ من الكبير والصغير ومش عايز يحترم نفسه، وهو السبب الرئيسي في انهيار الزمالك، وجايب النادي ورا، وماسابش حد في أي مجال إلا وشتمه».

ووجه لاعب منتخب الأسبق، رسالة لرئيس الجمهورية عبد الفتاح ، متسائلًا: «هل سيُترك هذا الشخص يوجه سبابه للجميع دون محاسبة أو وقفة من الدولة؟»، وواصل: «مرتضى منصور، كان بيصرخ زى الستات لما حبسته أنا وحسام لما كنا في الزمالك، في أوضة هو وابنه، وقعد يستنجد بالناس، بيتكلم عن البلطجة وهى دي أخلاقه في الأساس».

التحرير